Chia mango pudding to pyszny deserek idealny na drugie śniadanie lub podwieczorek. Nasionka chia dostarczają do naszego organizmu ogromną ilość składników odżywczych jednocześnie mając mało kalorii. 

deser chia

Już mała porcja nasionek chia dostarcza:

  • Błonnik: 11 gramów.
  • Białko: 4 gramy.
  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3)

Nasionka chia można dodawać do wszystkiego, do ciasta na kopytka, do sałatek, do jogurtu z owocami. Już mała dawka nasionek szałwi hiszpańskiej, bo tak brzmi polska nazwa, 28g czyli około 2 łyżki stołowe żeby zaspokoić 1/3 zapotrzebowania na ważne minerały. 
Wielu ekspertów w dziedzinie zdrowego odżywiania uważa, że nasiona chia mogą pomóc w utracie wagi. Błonnik wchłania duże ilości wody i rozszerza się w żołądku co powinno zwiększyć uczucie sytości i spowalniać wchłanianie się pokarmu.

deser z nasionek chia

Dzisiejsza propozycja do pudding chia mango.
Deser przygotowujemy dzień wcześniej, najlepiej żeby leżakował w lodówce całą noc. 

Składniki:

7 łyżek nasion chia
400 ml mleka kokosowego, owsianego, sojowego lub krowiego
mus z mango

Do pucharków wlewamy mleko, dodajemy nasionka i mieszamy. W ciągu pierwszych 30 min bardzo często mieszamy, żeby nie zrobiły nam się „gluty”. Tak, tak dosłownie. Nasionka chia bardzo szybko zaczynają pęcznieć. Po tym czasie wstawiamy naczynia do lodówki. Odstawiamy przynajmniej na 4 godziny jak podaje internet;) Ale zalecam przygotowanie wieczorem i pozostawienie deseru na noc w lodówce. Wtedy osiągamy konsystencje puddingu. Mus z mango przygotowujemy dnia następnego i wykładamy na pudding.

 

SMACZENGO !

print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *